Urząd Gminy Rajcza
Wykaz stanowisk, referaty urzędu, załatwianie spraw,
kontakt i inne informacje.

Władze Gminy Rajcza

Zbigniew Paciorek
Wójt Gminy Rajcza
Jerzy Motyka
Zastępca Wójta Gminy Rajcza
Anna Oleś
Skarbnik Gminy Rajcza
Ewa Dziergas
Sekretarz Gminy Rajcza
Refertaty
Referat Finansów
Anna OLEŚ – Kierownik referatu
Kasa
Tel. 33 864 31 55 w. 226
Podatki
Tel. 33 864 31 55 w. 228
Zadania Referatu
- Gromadzenie materiałów i opracowanie projektu budżetu zgodnie z uchwałą Rady w sprawie trybu prac nad projektem Uchwały budżetowej.Sporządzanie projektów uchwał Rady w sprawie zmian w budżecie Gminy lub innych określonych ustawowo dotyczących finansów Gminy oraz przedkładanie ich w obowiązującym terminie do zaopiniowania przez odpowiednią Komisję Rady, a następnie do zatwierdzenia przez Radę.
- Przygotowywanie projektów uchwał w sprawach majątkowych przekraczających zakres zwykłego zarządu.
- Sporządzanie projektów zarządzeń Wójta oraz przedkładanie ich w obowiązującym terminie do zatwierdzenia przez Wójta.
- Bieżąca realizacja budżetu Gminy oraz okresowe informowanie organów Gminy o przebiegu jego realizacji.
- Opiniowanie planów finansowych jednostek organizacyjnych Gminy oraz zadań realizowanych poza budżetem przed ich zatwierdzeniem.
- Opracowanie planów finansowych z zakresu zadań administracji rządowej zleconych Gminie, negocjowanie wysokości środków, ich realizacja.
- Prowadzenie komputerowej ewidencji księgowej operacji gospodarczych, na podstawie dowodów księgowych Urzędu.
- Uzgadnianie kont rozrachunkowych .
- Prowadzenie gospodarki funduszami będącymi w dyspozycji Gminy.
- Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań z działalności finansowej i budżetowej Gminy.
- Finansowe rozliczanie otrzymanych dotacji z budżetu państwa oraz innych źródeł;
- Finansowe rozliczanie dotacji udzielonych, w tym udzielonych w ramach konkursów.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych, materiałów i wyposażenia, rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych Urzędu.
- Prowadzenie ewidencji mienia komunalnego.
- Obsługa finansowo-księgowa Urzędu Gminy, jako jednostki sektora finansów publicznych zgodnie z ustawą o rachunkowości, w tym dokonywanie płatności.
- Finansowe rozliczenie inwestycji realizowanych przez Gminę.
- Współpraca z organami administracji rządowej (Izby i Urzędy Skarbowe) oraz bankami.
- Prowadzenie kasy w Urzędzie.
- Przygotowywanie projektów uchwał Rady w zakresie wysokości stawek podatkowych oraz stosowanie ulg i obniżek stawek tych podatków.
- Prowadzenie spraw podatków i opłat lokalnych oraz innych wpływów Gminy.
- Analiza deklaracji podatkowych składanych przez osoby prawne oraz przez podatników podatku od środków transportowych.
- Wprowadzanie zmian geodezyjnych na podstawie wykazów otrzymanych ze Starostwa Powiatowego.
- Prowadzenie księgowości podatkowej Gminy jako organu podatkowego.
- Prowadzenie całości gospodarki drukami ścisłego zarachowania.
- Rozliczanie inkasentów z zainkasowanych podatków i opłat.
- Przygotowywanie i wydawanie zaświadczeń na wniosek podatników.
- Sporządzanie sprawozdawczości w zakresie finansowym
Załatwianie spraw
Podatki
Referat Organizacyjny i Oświaty
Karolina PŁOSKONKA – p.o. Kierownika referatu
p.o. Kierownik: tel. 33 864 31 55 w. 232
Zadania Referatu
Do zadań referatu należą sprawy:
- organizacyjne,
- obsługa sekretariatu Wójta i Rady Gminy,
- sprawy osobowe pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy,
- obsługi technicznej Urzędu,
- obsługi administracyjno-finansowej placówek oświatowych,
- sprawy wojskowe oraz sprawy z zakresu p.poż. i współdziałania ze strażami pożarnymi
- oraz inne
Załatwianie spraw
Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej i Rolnictwa
Jarosław ZEMAN – Kierownik referatu
Kierownik | Inwestycje
Tel. 33 864 31 55 w. 233
Budownictwo
Tel. 33 864 31 55 w. 234
Gospodarka Komunalna i Rolnictwo
Tel. 33 864 31 55 w. 231
Zamówienia Publiczne
Tel. 33 864 31 55 w.238
Zadania Referatu
- zamówienia publiczne,
- inwestycje gminne,
- gospodarka komunalna,
- planowanie przestrzenne, budownictwo, drogi,
- gospodarka gruntami,
- ochrona środowiska,
- rolnictwo, leśnictwo,
- transport własny,
- archiwum zakładowe
Załatwianie spraw
Referat Społeczno-Obywatelski
Beata KRĘCICHWOST – Kierownik referatu
Dowody osobiste, Ewidencja ludności, Działalność gospodarcza
Tel. 33 864 31 55 w.240
Urząd Stanu Cywilnego
Tel. 33 864 31 79
Zadania Referatu
Do zadań ewidencji ludności należą sprawy:
- Rejestracja danych w rejestrze PESEL i rejestrach mieszkańców,
- Przyjmowanie wniosków o nadanie numerów PESEL od osób obowiązanych na podstawie odrębnych przepisów do posiadania numeru PESEL,
- Prowadzenie czynności związanych z wykonywaniem obowiązku meldunkowego obywateli polskich,
- Prowadzenie czynności związanych z wykonywaniem obowiązku meldunkowego cudzoziemców,
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania, uchylenia materialno-technicznej czynności zameldowania i wymeldowania,
- Wydawanie zaświadczeń w sprawach meldunkowych,
- Sporządzanie wykazów na potrzeby szkół oraz rejestracji osób na potrzeby prowadzenia kwalifikacji wojskowej
- Prowadzenie i aktualizacja stałego rejestru wyborców,
- Udostępnienie danych z rejestru mieszkańców oraz rejestru zameldowania cudzoziemców,
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie odmowy udostępnienia danych osobowych.
Do zadań działalności gospodarczej należą sprawy:
- Przyjmowanie wniosków o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej w zakresie nowego wpisu, zmiany, zawieszenia, wznowienia, wykreślenia wpisu w CEIDG,
- Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholi.
Dowody Osobiste:
- Obsługa Rejestru Dowodów Osobistych z zakresu wymiany i unieważnienia dowodu osobistego,
- Wydawania zaświadczeń o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego,
- Udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych,
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawie odmowy udostępnienia danych osobowych z RDO,
- Udostępnianie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi,
- Wydawanie decyzji administracyjnych o odmowie wydania dowodu osobistego,
- Wydawanie decyzji administracyjnych stwierdzająch nieważność dowodu osobistego.
Urząd Stanu Cywilnego
Zadania:
- Rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
- Wydawanie odpisów i zaświadczeń z rejestru stanu cywilnego,
- Wydanie decyzji zgodnie z przepisami prawa o aktach stanu cywilnego,
- Dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego,
- Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, o wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i ich dzieci, o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, o uznaniu dziecka, o wyborze imienia dziecka, nadanie dziecku nazwiska męża matki,
- Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa,
- Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej obywatela polskiego do zawarcia małżeństwa za granicą,
- Prowadzenie i archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
- Przyjmowanie zgłoszeń o nadaniu medalu za długoletnie pożycie małżeńskie,
- Prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk.
Załatwianie spraw
Referat Promocji i Współpracy Transgranicznej
Alicja OWCZARZY – Kierownik referatu
Tel. 33 864 31 55 w.235
Zadania Referatu
Do zadań Referatu sprawy z zakresu
- Promocji Gminy oraz współpracy transgranicznej Gminy,
- Przygotowanie i realizacja wniosków dotyczących współpracy z zaprzyjaźnionymi gminami słowackimi, czeskim, włoskimi i innymi.
- Budowa bazy danych zwierającej wykaz organizacji i instytucji na pograniczu polsko-czesko-słowackim – chętnych podjąć współpracę międzypodmiotową.
- Pomoc w przygotowaniu wniosków aplikacyjnych dla organizacji i jednostek zorientowanych na współpracę transgraniczną.
- Organizacja imprez promujących współpracę transgraniczną.
- Przygotowanie lokalnych strategii rozwoju obejmujących współpracę transgraniczną.
- Prowadzenie kampanii promujących transgraniczne działania gminy Rajcza.
- Prowadzenie kampanii promującej działania, dorobek, walory przyrodnicze Gminy Rajcza.
- Udział w Targach Turystycznych.
- Promowanie i rozwój nowoczesnych środków przekazu.
- Budowanie więzi międzypokoleniowej poprzez organizację imprez o takim charakterze.
- Wydawanie materiałów informacyjnych.
- Wydawanie czasopisma (gazety), zawierającej informacje z życia regionu transgranicznego.
- Inicjowanie działań polegających na współpracy międzysektorowej, ze szczególnym uwzględnieniem działań transgranicznych.
- Współpraca z gminnymi i regionalnymi ośrodkami kultury, szkołami i instytucjami o charakterze kulturalnym.
- Prowadzenie warsztatów z zakresu rozwoju interpersonalnego jednostki.
- Prowadzenie kursów nauki języków słowiańskich, szczególnie obszarów partnerskich.
- Współpraca z regionalnymi i ogólnopolskimi mediami oraz mediami zagranicznymi.
- Inicjowanie działań o charakterze sportowym i rekreacyjnym i pozyskiwanie środków na ten cel.
- Budowa biblioteki dźwiękowej zawierającej dorobek artystyczny zespołów regionalnych.
- Budowa biblioteki tekstów gwarowych.
Budowa biblioteki wideo zawierającej materiały dotyczące potencjału gospodarczego, przyrodniczego oraz kulturowego obszaru transgranicznego. - Współpraca z Polską Akademią Nauk oraz innymi ośrodkami akademickimi, służąca promocji lokalnych gwar i kultur.
- Organizacja wystaw, plenerów i wernisaży.
- Budowa transgranicznej bazy ofert pracy.
- Organizacja międzynarodowych sympozjów i konferencji dotyczących wymiany i przepływu informacji.
- Promocja ochrony środowiska i aktywności fizycznej.
- Stworzenie spójnej informacji turystycznej na obszarze Transgranicznym.
- Promocja Gminy na zewnątrz.
- Prowadzenie strony internetowej Gminy Rajcza,
- Aktualizacja aplikacji na smartfony: mobilnysamorzad.pl.
- Promocja działań Urzędu Gminy Rajcza.
- Realizacja prac i działań promocyjnych zleconych przez Wójta Gminy.
Załatwianie spraw
Gminna Komisja Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Zadania Referatu
Do zadań GKRPA należą:
– inicjowanie działań na rzecz kreowania właściwych postaw uzależnień i przemocy,
– przyjmowanie zgłoszeń o przypadku nadużywania alkoholu z jednoczesnym wystąpieniem przesłanek określonych w art.24 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi tj. rozkład życia rodzinnego, demoralizacja małoletnich, systematyczne zakłócanie spokoju i porządku publicznego,
– wzywanie na rozmowę osób, co do których wpłynęło zgłoszenie o wystąpieniu w/w przesłanek motywowanie ich do leczenia,
– Kierowanie osób na badanie przez biegłych (psychologa i psychiatrę) w celu wydania opinii w przedmiocie uzależnienia od alkoholu i wskazanie rodzaju zakładu leczniczego,
– kierowanie wniosków do Sądu Rejonowego w celu wszczęcia postępowania w sprawie orzeczenia przez sąd obowiązku poddania się leczeniu w zakładzie lecznictwa odwykowego,
– przygotowanie dokumentacji związanej z postępowaniem sądowym
Formularz kontaktowy
Kontaktując się z nami poprzez formularz wiedz, że podane dane posłużą do dalszego procedowania i przygotowania odpowiedzi w formie elektronicznej.
INFORMACJE
Rada Gminy Rajcza
Skład Rady Gminy, sesje online i ninne informacje
Sołectwa
#Rajcza #RycerkaDolna #RycerkaGórna #Sól, #SólKiczora, #Zwardoń
Oświata
Wykaz placówek oświatowych
Gminy Rajcza
BIP
Biuletyn Informacji Publicznej