Zaznacz stronę

Projekt pn. Akceptacja włączająca, czyli START do Szkoły w Rycerce Górnej

Projekt dofinansowany jest przez Unię Europejską, w ramach Funduszy Europejskich dla Śląskiego 2021-2027 (Europejski Fundusz Społeczny+), Priorytet: FESL.06.00-Fundusze Europejskie dla edukacji, Działania: FESL.06.02-Kształcenie ogólne

Nr wniosku: FESL.06.02-IZ.01-033H/23

Nazwa beneficjenta: Gmina Rajcza

Wartość projektu: 220 066.25 zł

Dofinansowanie: 209 062.93 zł, w tym ze środków UE: 187 056.31 zł.

Okres realizacji: 01.08.2024 do 31.07.2026 r.

Projekt pt.: „Akceptacja włączająca, czyli START do Szkoły w Rycerce Górnej” skierowany będzie do Szkoły Podstawowej im. Karola Wojtyły w Rycerce Górnej realizującej podstawę̨ programową kształcenia ogólnego oraz do 65 uczniów i uczennic uczęszczających do tej placówki oraz do 15 nauczycieli bezpośrednio pracujących z dziećmi.

Celem projektu będzie zwiększenie szans edukacyjnych 65 uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi uczęszczających do Szkoły Podstawowej im. Karola Wojtyły w Rycerce Górnej w okresie realizacji projektu, tj. od 01.08.2024 r. do 31.07.2026r. poprzez zapewnienie im odpowiednich warunków do rozwijania indywidualnego potencjału oraz poprzez podniesienie umiejętności zawodowych 15 nauczycieli bezpośrednio pracujących z uczniami, jak i doposażenie samej placówki. Miejsce realizacji: Gmina Rajcza.

W wyniku realizacji projektu dzieci będą miały zapewnione wsparcie w zakresie specjalnych potrzeb psychofizycznych, a 90% spośród nich nabędzie kompetencje, w tym kluczowe, kompetencje społeczne lub społeczno-emocjonalne. Zastosowane zostaną zarówno indywidualne formy wsparcia jak i grupowe oraz zespołowe. Stosowane metody pracy (aktywizujące i problemowe) są nowoczesne i zapewniają uczniom osiągnięcie sukcesów rozwojowych w atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób.

 

hasztagi: #FunduszeUE  #FunduszeEuropejskie

W RAMACH PROJEKTU:

Oferujemy zajęcia dla dzieci:

  • zajęcia logopedyczne 40 godzin w projekcie dla 4 dzieci – 2 grupy po 2 dzieci,

  • zajęcia z doradztwa zawodowego, 10 godzin w projekcie dla 10 dzieci,

  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne, 40 godzin w projekcie dla do 8 dzieci,

  • zajęcia z pedagogiem, 40 godzin w projekcie dla 8 dzieci,

  • zajęcia z psychologiem, 20 godzin w projekcie dla 10 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki „Z matematyką lżej” kl. I-II, 20 godzin w projekcie dla 6 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki „Z matematyką lżej” kl. III, 20 godzin w projekcie dla 5 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego „Małymi kroczkami” kl. I-II, 20 godzin w projekcie dla 6 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego „Małymi kroczkami” kl. III, 20 godzin w projekcie dla 5 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki „Fabryka wiedzy” kl. V, 20 godzin w projekcie dla 2 dzieci,

  • matematyki „Fabryka wiedzy” kl. IV, 20 godzin w projekcie dla 4 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki „Fabryka wiedzy” kl. VI, 20 godzin w projekcie dla 4 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki „Fabryka wiedzy” kl. VII – VIII, 20 godzin w projekcie dla 8 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego „Zabawy z językiem polskim” kl. V, 20 godzin w projekcie dla 2 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego „Zabawy z językiem polskim” kl. IV, 20 godzin w projekcie dla 4 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego „Zabawy z językiem polskim”, 20 godzin w projekcie dla 4dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego „Zabawy z językiem polskim” kl. VII – VIII, 20 godzin w projekcie dla 8 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego „English is easy” kl. IV – VI, 50 godzin w projekcie dla 6 dzieci,

  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka angielskiego „English is easy” kl. VII – VIII, 20 godzin w projekcie dla 8 dzieci,

  • zajęcia rozwijające – muzyczne „Przygrywka”, 40 godzin w projekcie dla 10 dzieci,

  • zajęcia rozwijające – teatralne, 40 godzin w projekcie dla 10 dzieci,

  • zajęcia rozwijające z języka angielskiego „Speak up” kl. IV – godziny ponadwymiarowe, 20 godzin w projekcie dla 5 dzieci,

  • zajęcia rozwijające z języka angielskiego „Speak up” kl. V, 40 godzin w projekcie dla 6 dzieci,

  • zajęcia rozwijające z języka angielskiego „Speak up” , 40 godzin w projekcie dla 6 dzieci,

  • zajęcia z dogoterapii, 40 godzin w projekcie dla 24 dzieci,

  • zajęcia z hipoterapii, 10 dzieci w projekcie,

  • wyjazd do teatru do Krakowa,

  • wyjazd edukacyjny do Wieliczki i Inwałdu,

  • wyjazd do Warszawy 3 dniowy.

Wsparcie szkoły, w ramach projektu zaplanowano:

  • zakup wyposażenia i mebli do sali terapii,

  • zakup pomocy dydaktycznych do zajęć „FABRYKA WIEDZY” -Flexi matematyka. Zestaw pomocy matematycznych ze scenariuszami, mTalent Potrafię. Obszar matematyczny, Schubitrix – ułamki 2, Multimedialny program edukacyjny,

  • zakup pomocy dydaktycznych do zajęć „Z MATEMATYKĄ LŻEJ” -Go Edu. Obliczam i rozwiązuję, Go Sense. Myślenie matematyczne,

  • zakup pomocy dydaktycznych do zajęć korekcyjno-kompensacyjnych – karty pracy,

  • zakupdo zajęć „MAŁYMI KROCZKAMI” -Eduterapeutica Lux Dysleksja, Zestaw ćwiczeń multimedialnych, mTalent Czytanie ze zrozumieniem. Zestaw multimedialnych ćwiczeń,

  • zakup pomocy dydaktycznych do zajęć „ZABAWY Z JĘZYKIEM POLSKIM” -mTalent Potrafię,

  • zakup pomocy do zajęć TEATRALNYCH -Kurtyna cyrk, kurtyna zamek, Las. Kurtyna teatralna, mikrofon,

  • zakup pomocy do zajęć „PRZYGRYWKA” – flet klasyczny,

  • zakup pomocy do zajęć „PRZYGRYWKA” – Torba z instrumentami – zestaw perkusyjny, szafka z instrumentami muzycznymi

  • zakup pomocy do zajęć „ENGLISH IS EASY” i „SPEAK UP”.

Kursy i szkolenia dla nauczycieli:

  • Studia podyplomowe, kwalifikacyjne: Diagnoza, terapia i pomoc psychologiczno-pedagogiczna, 1 osoba,

  • Szkolenie Dyskryminacja w placówce oświatowej dla całej kadry,

  • Szkolenie Terapia dzieci odrzuconych rówieśniczo dla całej kadry.

Kogo zapraszamy do udziału w projekcie:

  • Uczniów i uczennice Szkoły Podstawowej w Rycerce Górnej, którzy posiadają dokumenty (typu orzeczenie, opinia, i inne) wskazujące na specjalne potrzeby edukacyjne ucznia,

  • Nauczycieli zatrudnionych w placówce,

  • Rodziców uczniów u uczennic ze Szkoły Podstawowej w Rajczy.

Kogo premiujemy przy rekrutacji:

  • Dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności, potrzebie kształcenia specjalnego (5 pkt),

  • Dzieci posiadające opinię z poradni PP (4 pkt),

  • Dzieci posiadające zaświadczenie lekarskie ze wskazaniem do zajęć (3 pkt),

  • Dzieci mające trudności w nauce (2pkt)

  • Dzieci wykazujące zdolności, mające osiągnięcia w konkursach (2 pkt).

 

Termin naboru do projektu: dokumenty zgłoszeniowe przyjmujemy do 31 października 2024r.

Rekrutacja uczniów i uczennic odbywa się w  budynku Szkoły Podstawowej w Rycerce Górnej.

Dokumenty zgłoszeniowe dostępne są w formie drukowanej w Biurze Projektu oraz w formie cyfrowej na stronie internetowej: https://testzreiner.edupage.org

 

Informacji i wskazówek o projekcie udziela: Alicja Owczarzy, Agnieszka Sałamun

tel. 603 677 164 oraz mail: pr@rajcza.com.pl

Biuro projektu: budynek Urzędu Gminy Rajcza, biuro nr 6, parter.

Dodatkowo: budynek Urzędu Gminy Rajcza, biuro nr 1, parter lub budynek Urzędu Gminy Rajcza, biuro nr 23, III piętro.

Do budynku prowadzą dwa wejścia. Do głównego wejścia prowadza 2 stopniowe schody, aby dostać się na parter należy pokonać 4-stopniowe schody. Drugie wejście do budynku znajduję się od strony ul. Ujsolskiej. Przed wejściem do budynku jest podjazd oraz 4- stopniowe schody. Dla klientów Urzędu dostępne są oba wejścia w zależności od załatwianej sprawy. W budynku nie ma windy. Dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim dostępne są biura na parterze. W sytuacji, gdy klient urzędu, z uwagi na swoją dysfunkcję chce załatwić sprawę w biurze znajdującym się na piętrze, powinien poinformować pracownika urzędu o konieczności załatwienia sprawy na parterze budynku.

Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się w holu głównym na parterze.

Przed budynkiem wyznaczono jedno miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Pin It on Pinterest